La (no)mente perfecta

1723530_1468758896754705_79293075_n

Se acerca ya el verano. Quisiera compartir con vosotros para este periodo un conocido poema dentro de la tradición zen: Xin Xin Ming (Hsin Hsin Ming). Tiene múltiples traducciones: La no-mente perfecta, Confianza en la mente,… Según mi entender el poema gira en torno a una misma idea y entorno a una misma forma de exponer, los opuestos, así que mi sugerencia para saborearlo es desgranarlo en diferentes bloques e irlo degustando, quizá incluso memorizando, mediante la lectura repetida durante, por ejemplo, una semana, del bloque que hayamos escogido. Podemos leerlo por ejemplo por la mañana, al despertar, antes de hacer un rato de silencio, antes o durante un paseo matutino o quizá por la tarde… incluso antes de la siesta.

Espero que lo disfrutéis y encontréis el sistema que os sea más conveniente para saborearlo en toda sus dimensiones y facetas.

Aquí tienes el poema en castellano: La (no)mente perfecta

Traiga beneficio a muchos,

SARVA MANGALAM

PD: Para los que leaís inglés y os gusten las traducciones comparadas, o si os gusta este poema y queréis irlo trabajando en diferentes versiones (podéis leerlo una vez cada día, y cada 2-4 semanas cambiar de versión, por ejemplo) en este enlace podéis encontrar más de 20 traducciones y también el poema en grafía china. Clica aquí para acceder.

 

Fondo-Pareja-300x192

Anuncios
Esta entrada fue publicada en Enseñazas Zen y etiquetada , , , , , , , , , , . Guarda el enlace permanente.

3 respuestas a La (no)mente perfecta

  1. ramonroblas dijo:

    Giulio. Es un poema “molt gran”. Es d’aquells pensaments, que necessiten una vida sencera d’anar-los llegint. Intentaré comprendre’ls i per tant assaborir-los.

    Aprofito per dir-te que la trobada del C/ Bertran, en va agradar molt però va ser agredolça per la meva impaciència en anar-me’n, dons anava malament de temps i no vaig saber donar un mínim d’espai. Perdonem dons!!; desprès (al moment) en va saber greu no haver sabut estar-hi adequadament!.

    Dir-te també, que fa tres setmanes vaig fer un curs pràctic de Meditació analítica al Centre Serchöling, amb en Tsondru Yeshe (Florenci), vaig quedar encantat!!.

    En vaig sentir tant a gust i el trobo tant comprensiu amb com exposa el Budisme – com si fos un Mestre que fes anys que estigues amb ell- que li he demanat si podia afegir-me al 1er cicle del grup del “Programa gradual d’ensenyances del Dharma- La Vivència del Dharma”.

    Ahir vaig fer la primera trobada i seguirem!!.

    Des de que en el seu dia me’n havies parlat, sempre havia pensat que seria una bona cosa. Ara que he acabat les classes que dono (per les vacances), Ja he dit que canviaré el dia per poder-lo combinar amb les classes i Meditacions al Serchöling.

    El dia de Sant Joan, vaig assistir a la conferencia que donar Kyabje Kalu Rinpoche, al Centre Cívic La Sedeta. També va ser molt il·lustrativa.

    Gracies dons, perquè a traves teu, segueixo rebent beneficis, i no esperats!!.

    Quant ens puguem trobar, ja t’explicaré.

    Amb el desig que passis un bon estiu, t’envio la meva millor energia, perquè si això es possible, tinguis encara millor benestar.

    Una abraçada i Mettâ

    Ramon

    • gsanta dijo:

      Benvolgut Ramon, fa molt que hem vas enviar aquest missatge i encara no l’havia pogut llegir amb calma.

      Celebro la teva trobada amb l’amic Tsondru Yeshe. Celebro que sentis la seva transmissió propera, i que te’n puguis beneficiar. Dona-li salutacions i respectes de part meva quan el vegis 🙂

      Estic ara per la Garrotxa, si baixo cap a Barcelona et poso un correu, si puges tu per aquí, avisa’m!

      Amb metta,

      Giulio

  2. Mario Lucarda dijo:

    Giulio, muchas gracias. Lo leeré en el tren de Barcelona a Madrid ida y vuelta. Prefiero leer e integrar a escribir comentarios. Que tu curso con Esther en Can Camps os vaya bien. Hablamos a mi regreso. Un abrazo. Mario

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s